2014年12月1日 星期一

冰糖燉雪梨雪耳糖水 (附食譜)

今年冬天遲咗唻... 今個星期先開始凍番少少, 但都係講緊14-18度。近年已經再分唔到春夏秋冬四季, 只分到夏天同冬天o既分別。


見街市生果檔有天津鴨咀梨賣, 即刻買番幾隻唻燉個糖水潤一潤佢!  做法簡單, 而且仲有好多好處: 滋陰潤肺,養胃生津。適用於慢性氣管炎、百日咳、慢性咽炎等病癥


材料:
天津鴨咀梨 4隻
南北杏少許
川貝少許
雪耳3個
冰糖適量

做法:

1) 天津鴨咀梨去皮去芯, 用水清洗一下;
2) 燒滾水後放入所有材料, 大火燉30mins;
3) 再改用中細火燉1.5小時;




2014年11月24日 星期一

李太焗豬扒飯 (附食譜)

焗豬扒飯曾經係我o既至愛, 以前大x樂o既招牌焗豬扒飯真係好好味, 蕃茄味濃、豬扒夠嫩滑。但越做越難食!

其實我發覺好多餐廳, 初初開業時食物質素真係唔錯, 但做得越耐, 食物質素就越差... 明白要控制成本, 不過就壞咗個名而要執笠。小店如是, 大型連鎖店如是。

所以好多時為咗食好o野, 都不得不親自下廚。雖然味道同賣相唔可以同大廚相比 但係至少都唔會太難食!!

蕃茄焗豬扒飯

材料:
急凍豬扒3塊
洋蔥1個
紅椒1個
黃椒1個
蕃茄2個
白飯3碗
雞蛋3隻
菠蘿2片
Mozzarella cheese 少許

醃料:


魚露
胡椒粉

醬汁:
茄膏半罐
茄汁
罐頭蕃茄醬半罐
清水少許 (約1-2湯匙)

做法:
1) 急凍豬扒先解凍, 然後用刀背拍鬆;
2) 用醃料醃豬扒約15-50mins;
3) 燒熱鑊, 加入少許油炒香茄膏和罐頭蕃茄醬;
4) 然後加入清水, 蕃茄汁和糖調味, 炒至杰身; 盛起備用;
5) 另一隻鑊加入少許油, 燒熱後放入豬扒煎至兩面金黃色, 盛起;
6) 然後炒香紅椒, 黃椒, 菠蘿和洋蔥;
7) 把已煮好的蕃茄醬倒入鑊炒勻, 備用;
8) 預熱焗爐220度, 15mins;
9)白飯煮好後待涼,
10) 燒熱鑊加入少許油, 加入一隻蛋炒勻後放入白飯;
11) 然後把其餘的蛋加入後炒勻;
12) 把炒好的飯倒入焗盤中,舖上豬扒和蕃茄醬;
13) 最後灑上芝士, 放入焗爐, 用上火爐3-5mins;


P.S:
1) 蕃茄醬不能太稀, 因為會令到下面的飯太濕。
2) 蕃茄醬調味時, 可按個人口味加入糖 (味道帶甜) 或加入鹽 (味道帶酸)
3) 可用普通白米飯, 不加雞蛋炒底都可以;


2014年11月20日 星期四

【西式甜品】法式焦糖燉蛋 Cream Brulee (附食譜)

一個完美o既晚餐, 應該配有甜品先可以叫「完美」。甜品係大部份女士們不可抗拒o既美食。就算餐飯食到幾飽都好, 都仲有胃口食甜品。所以好多人都話「女人好似牛咁, 有2個胃」一個消化正餐, 另一個專用唻消化甜品!

上星期六約咗班中學同學上唻食飯, 西式晚餐當然要配西式甜品啦~ 西式甜品, 除咗芝士蛋糕之外我最鐘意就係Cream Brulee。即係鬼佬燉蛋!  原來自家製都唔係好難, 而且仲好好味添。

咁o岩見到鬼嫁post咗個食譜, 一於跟佢試下!

材料:

淡忌廉          500ml
牛奶              100ml
雲尼拿籽     1條
蛋黃              3隻
雞蛋              1隻
糖                  60g

做法:


1) 焗爐預熱120-140度約15mins;
2) 將淡忌廉, 牛奶和雲尼拿籽放入小鍋中, 用中小火加熱, 滾至起泡後熄火;

3) 蛋黃和雞蛋加入糖打至淡白色;

4) 把已煮好的忌廉牛奶逐少加入蛋漿內, 要一邊攪一邊逐少倒入; (因為怕太熱會令蛋漿煮熟)
5) 隔渣倒入碗內; 用火熗燒掉泡泡; (用火熗燒走泡泡時, 記得要離蛋漿遠d, 如果唔係會燒熟埋d蛋漿架~)

6) 焗盤放入水, 把碗放上焗盤內; (水的份量大約到碗底0.5CM高)
7) 120-140度焗40-50mins;

8) 輕輕搖焗盤, 如果表面凝固但有少少搖晃, 表示已經熟透; (若果搖晃得太厲害即係未得, 用上火再焗多5-10mins)
9) 待涼後放入雪櫃冷藏最少4小時;
10) 進食前在表面上灑少許紅糖, 用火熗燒至金黃色即成。

p.s: 冇雲尼拿籽可以用雲尼拿油, 份量大約1tsp。鬼嫁食譜有加橙酒, 但我因為唔多鐘意橙酒陣味, 所以就冇加喇。

2014年11月13日 星期四

【自家製】韮菜豬肉水餃配金華火腿瑤柱蝦米湯底 (附食譜)

十月底至上星期不停咁出差, 搞到坐骨神經痛! 好彩朋友介紹咗個脊醫俾我, 睇咗3,4次已經有好轉。不過要KEEP住睇... 好貴呀~

上星期六冇乜o野做, 理應好好地咁休息一下! 但發覺太耐冇入過廚房, 所以決定搵o野搞!  問下師奶佬意見, 想食酸菜魚定係水餃。師奶食話食韮菜豬肉餃!  即刻落樓買料開工...

好細個過幫過婆婆包水餃, 但婆婆係用正方形o既雲吞皮, 今次我用正宗o既圓形水餃皮!  其實自家製水餃或者雲吞真係一d都唔難, 煩就煩在包o既時候。不過呢d都係功多藝, 整多幾次就冇問題啦~



材料:

免治豬肉 (我用咗五花腩)
韮菜

調味料:

水 (加大約4湯匙)


麻油
魚露
生粉
蛋白  (我用咗2只蛋白, 預留少許用來包餃)
五香粉 / 大地魚粉
胡椒粉
玫瑰露


湯底:

金華火腿
蝦米
乾瑤柱
日本醬油



做法:

1) 先預備湯底, 大火煮滾水, 加入所有湯底材料 (日本醬油和鹽除外);
2) 免治豬肉調好味備用;
3) 韮菜切細粒後, 加入免治豬肉內拌勻;



4) 材料拌勻後, 可以開始包餃;


5) 用另一隻鑊煮滾水, 把水餃先落水煮1分鐘, 然後放入另一鍋湯底內繼續煮。


P.S:  a) 因為師奶佬勁鐘意食金華火腿, 所以通常煮中式湯麵, 水餃或雲吞我都會用金華火腿做湯底。

b) 因為水餃皮有好多生粉響面, 為咗唔會影響到本身個湯底, 所以會用另一隻鍋先煮一煮D水餃, 等D生粉冇晒先放落湯底度煮。

c) 因為包得太多, 食唔晒包好佢放入冰格, 慢慢食。連d湯底都可以留番架~

2014年10月31日 星期五

【環保酵素】雪梨+提子+奇異果+香蕉

近期師奶界最熱門的就係「環保酵素」(俗稱: 環酵/垃圾酵素)。好明顯就係用一D冇用o既東東唻整啦~

環保酵素只有3大材料 - 糖 (最好用原糖, 黑糖; 白糖因為經過製練而唔建議使用)、新鮮果皮/菜葉、水 (水喉水便可)。再經過最少3個月o既浸泡發酵而成。

份量3:1:10 (3份糖 : 1份果皮/菜葉 : 10份水)
塑膠容器1個 (要先消毒)

1) 塑膠容器注水至半滿, 加入糖勻;
2) 將果皮/菜葉切細後放入容器內, 然後拌勻;
3) 用保鮮紙封口, 放置陰涼地方;
4) 第1個月, 每天到要打開蓋放氣, 用非金屬的用具攪拌或用手將果皮/菜葉壓按至容器底部;
5) 第2~3個月後不用每天都打開蓋放氣或攪拌, 可每隔幾日觀察下。
6) 足月後就可以隔渣取出環酵原液, 加入清潔劑/淋浴露/洗頭水等。

**基本上任何果皮/菜葉都可以用唻整環酵, 但某幾種果皮因為比較難發酵, 所以就唔建議用。(芒果、榴槤、龍眼、荔枝、木樹菠蘿); 另外魚、肉類同埋食剩o既飯同埋餸因為會有腐臭味, 所以都唔建議使用。

**如果一時間冇咁多果皮或者菜葉, 可以先量好水同埋糖o既份量, 有果皮時先放入。到夠晒份量時先開始計時。例如: 容器1000ml, 就放600-700ml水加180-210g糖攪勻, 然後有果皮時就放落去 (要記住份量), 直至果皮份量足夠先開始計3個月。

**環保酵素越耐就越好 (放心, 沒有限期的), 但千萬唔可以少過3個月 (即90日)。有d人會用試紙唻check pH值, 因為唔同材料做出唻o既pH值會唔同。

**環保酵素一定要放置陰涼地方, 唔可以有陽光照射到; 亦都唔可以冷藏,  因為會影響發酵分解。

** 發酵時, 表面會有白色薄膜/啡色/黑色o既浮游物, 呢d都係因為正在分解果皮/菜葉時產生。唔需要擔心! 但如果係綠色/黑色的話就代表呢樽環酵已經發霉, 唔用得喇!

**有網友o既環酵到咗一段時間, 表面會有一層厚厚, 好似豬皮咁o既o野。(但可惜, 我整咗成十桶都冇) 呢塊厚厚o既東東, 係好o野唻架~ 係環酵o既酵母, 整另一桶o既時候就可以當一份糖加入新整o既環酵, 令到發酵效果更加好!

**環保酵素發酵時, 第一個月會有陣陣酒香/果香; 到第2-3個月就開始會有D酸酸地味道。

發酵3日的情況:


發酵10日的情況: 好嘔泡呀~~ 大大話話整咗十桶, 得呢一桶有咁大反應!  網友話每個環酵bb都有佢o既獨特反應。就算用同一材料, 唔代表另一桶都有同樣反應。  因為我有好幾桶都係初頭o個幾日有氣泡, 之後就完全靜晒!!


足月收成了~~~  其實唔只收成咗2枝咁少... 因為我第一次整已經整咗3大桶!!  冇計, 要分俾親朋好友試下。



整環酵除咗因為覺得可以為地球出一分力之外, 最重要係因為師奶佬! 因為佢背脊D瘡瘡幾年都唔好番... 中,西醫都睇過晒!  見網友講到呢隻o野咁勁 (連主婦手都搞得掂!) 梗係要整唻試下啦~

我就用咗環酵+洗頭水、環酵+淋浴露已經3個星期, 跟咗我2個幾月o既濕疹好番晒, 頭髮唔再蓬鬆同埋好有光澤。師奶佬都話用咗環酵+淋浴露沖涼, 背脊d瘡瘡好咗好多。

2014年10月13日 星期一

自家製有「營」早餐

師奶佬上個月底調番去尖沙咀番工, 我地兩公婆又可以放工齊齊行街食飯拍下拖!!  呢幾日我放工都過去接師奶佬放工。我地真係好鬼耐冇行街喇... 近年都係放假留響屋企買餸煮飯又或者叫外賣食。都好少會兩公婆拍下拖!!!

上星期五我地又去行街街, 行經CitySuper, 師奶佬突然慶起話星期六想響屋企食早餐! 咁我又真係絕少自己煮早餐。難得佢咁有興趣, 我當然樂於配合啦~

買齊煙肉、腸仔、麵包同牛油。屋企有雞蛋同咖啡, 萬事俱備了!


我o個份係炒蛋白, 師奶佬就要太陽蛋。發覺原來台灣雞蛋都幾香蛋味。

2014年10月6日 星期一

蝦醬西蘭花炒鮮魷 (附食譜)

呢幾日真係睇新聞睇到怕... 我對政治冇乜興趣, 亦都唔覺得我地市民對政府可以做到D乜!  但睇番呢幾日所發生o既事, 令我深深咁體會到政治o既可怕!!   但同時亦都好佩服呢班學生, 為香港前途發聲。

難得又可以煮飯, 落街市見到有好鬼新鮮o既魷魚, 拿拿林買番條先! 原本諗住整椒鹽鮮魷, 但又唔想整得太複雜, 最後都係決定簡簡單單唻個炒鮮魷。

材料:
鮮魷          1隻
西蘭花      1棵

調味料:
蝦醬          2大匙
糖              1茶匙
水              1/3 杯

做法:

1) 鮮魷先洗淨; 西蘭花洗淨切件;

2) 蝦醬用1/3杯水開稀備用;

3) 燒滾水, 落少許鹽和生油,  放下西蘭花灼熟, 撈起備用;

4) 燒熱油, 將西蘭花和鮮魷下鑊炒勻後加入蝦醬和糖快手炒勻;  即成。